- Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, dba o bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne.
- Rozpoznaje i zaspokaja potrzeby oraz rozwija indywidualne możliwości i talenty.
- Tworzy warunki do nabywania przez dzieci wiadomości i umiejętności, których celem jest osiągnięcie stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
- Przedszkole buduje środowisko społeczne dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła.
- Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka.
- Wspiera działania wychowawcze rodziców.
- Promuje zdrowie, zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.
Naszą działalność opisuje cytat:
…Moje przedszkole to Mój drugi dom, bo stawia na Mnie
na Moje szczęśliwe dzieciństwo i na Mój wszechstronny rozwój.
Powiedz Mi, a zapomnę – pokaż, a zapamiętam
pomóż wziąć udział , a zrozumiem…
Przedszkole przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspiera indywidualny potencjał rozwojowy każdego wychowanka. Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej, a także poszerza ją o nowatorskie rozwiązania programowe i metodyczne. Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych. Codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacają nowatorskie toki metodyczne tj.:
- System edukacji przez ruch D. Dziamskiej
- Poranny krąg
- Twórcze metody aktywności ruchowej: C. Orffa, R. Labana, M. A. Kniessów
- Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz
- Nauczanie matematyki wg. E. Gruszczk-Kolczyńskiej, E. Zielińskiej
- Metody aktywizujące
- Techniki twórczego myślenia
Przedszkole respektuje najistotniejsze zasady wychowania przedszkolnego:
- Zasada zaspokajania potrzeb dziecka
- Zasada aktywności
- Zasada indywidualizacji
- Zasada organizowania życia społecznego
- Zasada integracji (jednolity proces wychowania i edukacji).