RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5 – 6  LETNICH

600–700    Dyżur: Rozmowy indywidualne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych.
700-800   Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych, obserwacje przyrodnicze, opieka nad kącikiem przyrody.  Praca indywidualna – wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka. Rozmowy indywidualne i okolicznościowe. Zabawy wspierając rozwój zmysłów
i procesów poznawczych, zabawy integrujące grupę. Prace porządkowe w sali.
800-815    Zestaw ćwiczeń porannych.
815-830Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do śniadania.
830-900            Śniadanie.
900–1000Zajęcia dydaktyczne wg planu rozwijające wieloraką inteligencję dzieci.
1000-1120Pobyt w ogrodzie – zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne.
1120-1130Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do obiadu.
1130–1200Obiad.
1200–1215Czynności higieniczne po obiedzie.
1215–1245Zabawy o charakterze relaksacyjnym – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej.
1245–1320Zabawy dowolne w sali lub ogrodzie przedszkolnym z niewielkim udziałem nauczyciela.
1320–1420Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Praca indywidualna z dziećmi i zespołowa, realizacja kółek zainteresowań. Gry
i zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne. Utrwalanie poznanych wierszy
i piosenek.
1420–1430Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do podwieczorku.
1430–1445Podwieczorek.
1445–1600Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb
i możliwości dzieci.  Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.
1600-1700Dyżur: Rozmowy indywidualne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Praca indywidualna
 i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe
w sali. Rozchodzenie się dzieci.

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 2,5 – 3 – 4 LATA

700-800 Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych, obserwacje przyrodnicze, opieka nad kącikiem przyrody. Prace porządkowe w sali.
800-815Zestaw zabaw porannych.
815-830Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do śniadania.
830-900Śniadanie.
900-920Zajęcia dydaktyczne wg planu rozwijające wieloraką inteligencję dzieci.
920-1010Zabawy dowolne w Sali wg. Zainteresowań dzieci.
1010-1120Pobyt w ogrodzie – zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne.
1120-1130Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do obiadu.
1130–1200Obiad.
1200–1215Czynności higieniczne po obiedzie.
1215–1420Dzieci 2,5 -3 lat – odpoczynek poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej – sen
1215–1235  Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji
z literatury dziecięcej.
1235–1320Zabawy dowolne w Sali lub ogrodzie przedszkolnym.
1320–1420Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Praca indywidualna z dziećmi i zespołowa, realizacja kółek zainteresowań.
1420–1430Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do podwieczorku.
1430–1445Podwieczorek.
1445–1600Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb
i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.