RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5 – 6 LETNICH
| 600–700 | Dyżur: Rozmowy indywidualne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. |
| 700-800 | Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych, obserwacje przyrodnicze, opieka nad kącikiem przyrody. Praca indywidualna – wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka. Rozmowy indywidualne i okolicznościowe. Zabawy wspierając rozwój zmysłów i procesów poznawczych, zabawy integrujące grupę. Prace porządkowe w sali. |
| 800-815 | Zestaw ćwiczeń porannych. |
| 815-830 | Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do śniadania. |
| 830-900 | Śniadanie. |
| 900–1000 | Zajęcia dydaktyczne wg planu rozwijające wieloraką inteligencję dzieci. |
| 1000-1120 | Pobyt w ogrodzie – zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne. |
| 1120-1130 | Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do obiadu. |
| 1130–1200 | Obiad. |
| 1200–1215 | Czynności higieniczne po obiedzie. |
| 1215–1245 | Zabawy o charakterze relaksacyjnym – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej. |
| 1245–1320 | Zabawy dowolne w sali lub ogrodzie przedszkolnym z niewielkim udziałem nauczyciela. |
| 1320–1420 | Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Praca indywidualna z dziećmi i zespołowa, realizacja kółek zainteresowań. Gry i zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. |
| 1420–1430 | Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do podwieczorku. |
| 1430–1445 | Podwieczorek. |
| 1445–1600 | Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci. |
| 1600-1700 | Dyżur: Rozmowy indywidualne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 2,5 – 3 – 4 LATA
| 700-800 | Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych, obserwacje przyrodnicze, opieka nad kącikiem przyrody. Prace porządkowe w sali. |
| 800-815 | Zestaw zabaw porannych. |
| 815-830 | Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do śniadania. |
| 830-900 | Śniadanie. |
| 900-920 | Zajęcia dydaktyczne wg planu rozwijające wieloraką inteligencję dzieci. |
| 920-1010 | Zabawy dowolne w Sali wg. Zainteresowań dzieci. |
| 1010-1120 | Pobyt w ogrodzie – zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne. |
| 1120-1130 | Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do obiadu. |
| 1130–1200 | Obiad. |
| 1200–1215 | Czynności higieniczne po obiedzie. |
| 1215–1420 | Dzieci 2,5 -3 lat – odpoczynek poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej – sen |
| 1215–1235 | Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej. |
| 1235–1320 | Zabawy dowolne w Sali lub ogrodzie przedszkolnym. |
| 1320–1420 | Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Praca indywidualna z dziećmi i zespołowa, realizacja kółek zainteresowań. |
| 1420–1430 | Czynności higieniczno – samoobsługowe w łazience, przygotowanie do podwieczorku. |
| 1430–1445 | Podwieczorek. |
| 1445–1600 | Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci. |
