1. Jesteśmy kreatywni, otwarci i ciekawi świata.
  2. Naszą przedszkolną rodzinę stanowią dzieci, rodzice i wszyscy pracownicy.

Nasze wartości:

  • bezpieczeństwo, życzliwość, tolerancja, ciepła, domowa atmosfera
  • stosowanie na co dzień Kodeksu Przedszkolaka
  • przestrzeganie Konwencji Praw Dziecka

Zapewniamy:

  • bardzo dobrze przygotowaną kadrę, systematycznie doskonalącą się i wzbogacającą swój warsztat pracy,  wspomagającą  dzieci w rozwijaniu uzdolnień niezbędnych w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji
  • troskliwą opiekę i tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka na różnych płaszczyznach jego aktywności, przebiegające w radosnej, pełnej akceptacji atmosferze
  • diagnozowanie i rozwijanie inteligencji wielorakich u dzieci
  • rozwijanie pozytywnych cech charakteru (dobroć, tolerancja, empatia, otwartość, zaradność, odporność emocjonalna, samodzielność, kreatywność, wiara we własne możliwości, umiejętność współdziałania)
  • zdrowy i higieniczny rytm dnia dostosowany do potrzeb dzieci
  • kontakt z nauczycielem, wspieranie rodziców w wychowaniu dzieci zgodnie z uniwersalnym systemem wartości
  • indywidualne traktowanie każdego dziecka.

MODEL ABSOLWENTA

Absolwent naszego przedszkola to dziecko, które dba o swój rozwój w każdej sferze – uczestniczy w różnych formach aktywności ruchowej, poznawczej i twórczej, przestrzegając podstawowych norm społecznych, zasad zdrowego, efektywnego i bezpiecznego stylu życia prezentowanego wobec siebie i najbliższego otoczenia. 

Dziecko kończące  Przedszkole nr 11 “Pentliczek” i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia.  

Posiada:

  • motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego
  • uważnego słuchania i logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości
  • umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość
  • umiejętność współpracy w grupie i rozwiązywania konfliktów
  • umiejętność radzenia sobie z trudnościami
  • twórczego rozwiązywania zadań
  • odpowiedni poziom samodzielności
  • gotowość do podejmowania różnorodnych aktywności 
  • umiejętność  komunikatywnego porozumiewania się
  • podstawową wiedzę o środowisku społecznym, przyrodniczym i kulturowym
  • poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.

Przestrzega:

  • praw innych ludzi
  • zasad bezpieczeństwa, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
  • zasad kultury współżycia, postępowania wg ustalonych norm.

Dostrzega i szanuje:

  • potrzeby innych ludzi
  • odmienne postawy, przekonania, upodobania
  • symbole narodowe
  • środowisko naturalne.

Nie obawia się:

  • występować publicznie
  • reprezentować grupę, przedszkole
  • dzielić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami
  • wykazywać inicjatywy w działaniu
  • prosić o radę lub pomoc.